Bericht über Corona bedingte Flugstorno Abwicklung bei Air Malta

Das Forum für Fragen zur An- und Abreise nach Malta
Antworten
Benutzeravatar
mrjasonaut
Beiträge: 63
Registriert: Fr 10. Sep 2021, 16:10
Wohnort: Berlin Wilmersdorf

Bericht über Corona bedingte Flugstorno Abwicklung bei Air Malta

Beitrag von mrjasonaut » Do 24. Mär 2022, 16:43

Ostern 2020
am.jpg
am.jpg (3.35 KiB) 29252 mal betrachtet
Es war eine Osterreise nach Malta/Gozo geplant.
Es kam aber etwas unvorhergesehenes dazwischen. Die Rede war von Covid-19.
Malta ging in den Lockdown und sperrte die Einreise ab, Airmalta kündigte unsere Flüge vom 08.04.2020.

Man konnte dafür einen ein Jahr gültigen Flugvoucher anfordern.
Meinen Voucher tauschte ich im Frühsommer 2021 gegen das Ticket für die Reise am 11. September 2021 nach Malta, mein September Eleven'th Gedenkflug.
Den anderen Voucher meiner Freundin konnte ich nicht fristgemäß einlösen, also beantragte ich die Erstattung des Flugpreises.
Die Frist für die Antragsstellung lief Ende August 21 ab, ich reichte aber pünktlich ein.
Seit dem wiederholte ich immer monatlich meine Erinnerungsmail bezüglich der Flugpreis Erstattung.
Ich wurde regelmäßig vertröstet.

Thank you for contacting Air Malta. 

We wish to inform you that we have successfully applied for Mrs. Nnn Travel Voucher. This may take up to 60 working days to credit the card it originally debited, depending on your bank. 

Kindly note that we always refund the same credit card used for the booking. In such cases that the card information has changed, the Bank is aware of the procedure of diverting the funds to the active bank account.

If the Refund Department needs any further information regarding your refund, we will contact you back.

We thank you for your loyalty and continued support. 
...
Thank you for your email and we apologize for the late reply. 

We are informed that due to the large volume of requests there is a small backlog. The concerned department is currently processing mid-July refund applications. Rest assured that your refund will be processed in the coming weeks as the refund was applied on the 19th of August.

Thank you for your patience and understanding,  ...


Heute, fast 2 Jahre nach dem ursprünglich gebuchten Flug und 7 Monate nach dem Erstattungsgesuch erreichte mich tatsächlich ein positiver Bescheid.

Good afternoon,  

With reference to the refund application form that was submitted in relation to booking code XYZABC, this message is to politely notify you that we have reached the stage of transferring funds to the bank account. 

In addition to the above remark, you are kindly requested to call our International Contact Centre on +356 2166 2211 to leave your bank details with one of our agents in order to finalise the refund process from our side. 

Our International Contact Centre is open for calls from Monday and Friday between 08:00 Hours and 20:00 Hours and on Saturday and Sunday between 08:00 Hours and 18:00 Hours. 

We look forward to hearing from you.  

Kind Regards, 

Air Malta Reservations Team. 


Jetzt bin ich WIRKLICH gespannt, ob das Geld innerhalb der beim Telefonat versprochenen kommenden 10 Tage eintrifft.

Fazit:
Wie immer gilt es mit Geduld und Spucke. :lol:


UPDATE
11.04.2022 - Das Geld ist auf dem Konto eingegangen. 18 Tage später. ;-)

Ende gut.

Antworten